Moja Siódemka 2013 roku

Znacie już moją listę książek, które przeczytałam w 2013 roku. Teraz postanowiłam wybrać te, które czytało mi się najlepiej wraz z krótkim uzasadnieniem. Zdecydowałam, że będzie to cykl Moich Siódemek 2013 roku.

  1. J.D. Salinger- Buszujący w zbożu przyznam, że książka mnie zaskoczyła. Nie spodziewałam się, że akcja tak bardzo się rozwinie. Sięgając po nią, nie wiedziałam czego tak naprawdę się spodziewać. Zaskoczyła mnie tak książka, co tylko potwierdza, że jest godna uwagi i polecenia. Jest uniwersalna w swoim wymiarze i uważam, że zawiera prawdy ważne i aktualne również współcześnie.

  2. John Grisham- Firmaè w tej książce zawiera się wszystko, co tak naprawdę w książkach tego gatunku lubię. Otóż trzymająca w napięciu akcja. W pewien sposób czytelnik jest cały czas w centrum wydarzeń. A poza tym obserwowanie kariery młodego prawnika także jest dosyć ciekawa. Książka pokazuje także, że nie wszystko jest piękne i wygląda tak na pierwszy rzut oka.

  3. Irena Wójtowicz- W obronie własnejè jest to książka, którą czytało mi się bardzo szybko. Jest to książka bardzo lekka. Nie występują w niej skorelowane ze sobą wątki. Aczkolwiek należy podkreślić, że porywa fabułą. Tajemnica i główny bohater, który dąży do jej rozwikłania powodują, że książka jest nie tylko ciekawa, ale również wciągająca.

  4. Zadie Smith- Łowca autografówè jest to historia młodego chłopaka, który jest kolekcjonerem autografów. Ma ich wiele w swojej kolekcji. Pasjonuje się nimi. Któregoś dnia otrzymuje kartkę z autografem aktorki, który najbardziej pragnął mieć w swojej kolekcji. Na początku nie wierzy, że jest to prawdziwe. I kiedy wyrusza w podróż, aby poznać prawdę dowiaduje się wiele o swojej idolce…

  5. Frederico Moccia- Trzy metry nad niebemèprzyznam, że sięgnęłam po tą książkę po obejrzeniu filmu o tym samym tytule. Oczywiście film bardzo mi się spodobał. Dlatego też postanowiłam zgłębić historię Babi i Hache. Okazało się, że w książce historia dzieje się w Rzymie, a nie w Hiszpanii (tak jak w filmowym odpowiedniku) oraz, że główny bohater ma na imię Step. Początkowo trochę trudna było się „przestawić”, ale później się przyzwyczaiłam i poszło gładko. Książka spodobała mi się jeszcze bardziej niż film. W filmie niektóre wątki były pominięte, dzięki temu w książce można zaobserwować całą panoramę rzeczywistości.

  6. Nicholas Sparks- Prawdziwy cudèwydaje mi się, że jest to chyba druga książka Sparksa, którą miałam przyjemność przeczytać. Pierwszą była bodajże Jesienna miłość. To, co mogę napisać o Sparksie to to, że pisze on niesztampowo. Historie, jakie przedstawia w swoich książkach nie są oderwane zupełnie od rzeczywistości. Książkę Prawdziwy cud przeczytałam bardzo szybko, był to chyba jeden dzień. I w sumie nie żałuję…

  7. Nicholas Sparks- Szczęściarzèto kolejna książka tego autora, którą miałam przyjemność czytać. Jest trochę inna od pozostałych. Być może to czyni ją niezwykłą. Historia w niej opowiedziana jest historią młodych ludzi z problemami i tak zwaną przeszłością. Czy sobie z nimi poradzą? O tym już musicie przekonać się sami.

Komentarze