Kilka słów o książce Strona po stronie

NIEPOWTARZALNA- książka Adama J. Kurtza jest jedyna w swoim rodzaju. Otóż nie jest to zwykły „odstresownik”, jak myślałam na początku – kiedy po raz pierwszy sięgnęłam po tą książkę. Muszę przyznać, że w miarę zagłębiania się w jej treść odnajdowałam nowe rzeczy i tak naprawdę ta książka ma zupełnie inne zadanie niż myślałam na początku. Przyznam się, że początkowo sądziłam, że jest to książka podobna do serii Zniszcz ten dziennik, ponieważ na każdej stronie znaleźć możemy zadanie do wykonania. Jednakże po dokładniejszej lekturze muszę przyznać, że jest to o niebo lepsza książka – nie tylko, dlatego że w moim mniemaniu jest przeznaczona dla „dorosłych” osób, ale ponieważ uważam, że ma w pewien sposób pobudzić kreatywność w Czytelniku oraz sprowokować go tym samym do refleksji nad swoimi celami, marzeniami i kierunkami, którymi podąża.


ZASKAKUJĄCA- każda strona przynosi coś nowego i odmiennego. Bardzo szybko się do niej przekonałam. Kilkanaście zadań jest już za mną. Jednak muszę przyznać, że ta cała zabawa bardzo mnie wciągnęła. Nie mogłam oderwać się od przerzucania kolejnych kartek i wykonywania nowych zadań. Do każdego z nich starałam się podchodzić kreatywnie, ponieważ chciałabym, by po roku stanowił ten dziennik (jak wynika z okładki To nie jest (zwykły) dziennik) nie tylko pamiątkę po kolejnych dniach spędzonych na zabawie i refleksji, ale także przykład tego, że w naszym życiu może się coś zmienić. Chciałabym, żeby właśnie za rok móc wziąć do ręki tą właśnie książkę i porównać, co udało mi się osiągnąć, a nad czym muszę jeszcze popracować.


MOTYWUJĄCA- na niektórych stronach jest prośba o udostępnienie sposobu wykonania danego zadania i podzielenie się nią z innymi ludźmi w mediach społecznościowych z hasztagiem #JK1PAGE wówczas mamy możliwość porównania, jak z tym zadaniem poradzili sobie inni Czytelnicy książki i dzięki temu możliwe będzie połączenie się z innymi ludźmi na świecie. Moim zdaniem to właśnie jest w tej książce wartościowe, ponieważ pokazuje, że nie jesteśmy sami na tym świecie i inni mogą mieć takie same lub podobne marzenia, czy cele do naszych. Według mnie jest to bardzo motywujące i pobudzające do działania, aby dać z siebie wszystko i jeszcze więcej.


UNIWERSALNA- moim zdaniem jest to książka dla każdego, bez względu na wiek. Zresztą książka przeznaczona jest dla całej rodziny. Można bawić się nią wspólnie. W moim zdaniem jest to świetne rozwiązanie, kiedy chcemy odstresować się po całym dniu pracy, odciąć się od problemów dnia codziennego i po prostu odpocząć. Ta książka nadaje się do tego idealnie, ponieważ pozwala oderwać się od codzienności i pokazuje alternatywne rozwiązania. Pokazuje, że zawsze jest inna droga. Problem w tym, że sami musimy ją znaleźć, nikt nam jej nie przyniesie na złotej tacy. Z drugiej strony, jest to także świetny sposób na spędzenie wolnego czasu. Pozwala chociaż na chwilę zostawić telefon, komputer i odciąć się od tego wirtualnego świata. Moim zdaniem jest to świetny sposób na taki „ wirtualny detoks”. Dzięki temu mamy niepowtarzalną okazję, by spojrzeć na różne sprawy zupełnie inaczej.


Aby nie przedłużać, na koniec, chciałabym podkreślić, że jest to niezwykła książka i chociaż nie zrobiłam jeszcze wszystkich zadań, to mam tę świadomość, że kolejne będą równie ciekawe i będę do nich często wracać.


Za egzemplarz recenzencki chciałabym podziękować Wydawnictwu Rebis.

Komentarze